مقالات

کفپوش بهتر است یا پارکت لمینت؟

خرید پارکت لمینت

کفپوش و پارکت لمینت هر دو گزینه های مناسبی برای پوشش کف سطح داخلی منزل یا فضا های تجاری هستند. اما  هر یک از این محصولات دارای مزیت از جمله نصب کردن اسان و دارای مقاومت بالا  هستند  و همچنین درباره تفاوت های انان از نظر نصب و زیرسازی انها وتفاوت انها در مقاومت با رطوبت … که هرکدام در ادامه به  آنها اشاره میکنیم و توضیحات کاملی درباره انان مشاهده کنید.

ویژگی های  کفپوش

1. مقاومت بالا: کفپوشها معمولاً از مواد مانند وینیل، لینولئوم و پلی‌وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شوند که دارای مقاومت بالا در برابر سایش، ضربه، رطوبت و آب می‌باشند.
2. عایق حرارتی و صوتی: کفپوشها عملکرد خوبی در عایق‌بندی حرارتی و صوتی دارند و می‌توانند به ایجاد یک محیط آرامش‌بخش و صمیمی در فضا کمک کنند.
3. نصب و نگهداری آسان: کفپوشها اغلب به صورت رول یا تایل قابل نصب هستند و نیازی به آماده‌سازی زیرساخت چوبی ندارند. همچنین، نگهداری و تمیزکاری آنها نیز بسیار آسان است.

ویژگی های  پارکت لمینت

1. ظاهر طبیعی: پارکت لمینت از مصنوعات چوبی ساخته می‌شود و ظاهر طبیعی و گرمی مشابه چوب را به فضا می‌بخشد.
2. مقاومت در برابر خراشیدگی: لایه‌های عملیاتی و محافظ پوشش پارکت لمینت، آن را در برابر خراشیدگی و سایش مقاوم می‌کنند.
3. نصب سریع: نصب پارکت لمینت به راحتی و سرعت بیشتری نسبت به پارکت چوبی انجام می‌شود و نیازی به چس
باندن قطعات به یکدیگر ندارد.
انتخاب بین کفپوش و پارکت لمینت وابسته به سلیقه شما، سازماندهی فضا و نیازهای شخصی شماست. قبل از تصمیم‌گیری، بهتر است نیازها، بودجه، شرایط محیطی و سلایق خود را مورد بررسی قرار دهید و با مشاوره افراد متخصص، گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین تطبیق را با نیازهای شما دارد.

خرید پارکت لمینت

شما میتوانید برای خرید کفپوش تایل از رنگین دکور اقدام نمایید.خرید کفپوش تایل

زیرسازی برای نصب پارکت و کفپوش

برای زیر سازی کفپوش سطح مد نظر خود را یکنواخت کنید عدم توجه به زیرسازی کفپوش باعث می شود تا بعد از مدتی کفپوش شکل و ظاهر خود را از دست بدهد و مثل روز اول نباشد. کفپوش می تواند باعث زیبایی کف ساختمان شود ولی به شرط آنکه اصول و قواعد نصب کفپوش را بلد باشید و از افراد حرفه ای و با تجربه برای نصب کفپوش کمک بخواهید در غیر این صورت ممکن است اشتباهات رایج نصب کفپوش شکل بگیرد.

یکی از مهم ترین مواردی که شما برای زیرسازی کفپوش باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما سعی کنید سطح مد نظر خود را یکنواخت کنید.در صورتی که سطحی که قصد دارید کفپوش  را بر روی آن پیاده سازی کنید دارای ناهمواری باشد ممکن است بعد از اجرای کفپوش و یا حین اجرای آن مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود می آید.

ولی پارت لمینت به صورت کلی هر مقدار که زیرسازی بهتر و با دقت انجام شود در طولانی مدت باعث ماندگاری و دوام بیشتر کفپوش می شود . چرا که یک زیر سازی خوب باعث می شود تا مواردی مانند حشرات ، رطوبت و.. به لایه های زیرین نتوانند نفوذ کنند و پارکت دوام بیشتری داشته باشد.

دقت کنید که مرحله زیرسازی نیز درست مثل نصب خود تایل ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید طبق استاندارد ها انجام شود در غیر این صورت حتما باعث هدر رفت هزینه های شما و حتی اسیب های جدی به پارکت های شما خواهد شد.

تفاوت نصب پارکت و کفپوش

طریقه نصب پارکت لمینت با کفپوش متفاوت است و همین مورد نیز در انتخاب افراد تاثیر می‌گذارد. کفپوش ضخامت کمی دارد و پیش از نصب باید زیرسازی‌های لازم برای هم سطح کردن کف، انجام شود. پارکت لمینت ضخامت بیشتری دارد و روی موزاییک، بتن، سرامیک و بسیاری از سطوح دیگر به راحتی قابل نصب است. تایل‌های پارکت لمینت به زمین نمی‌چسبند؛ بلکه از چهار طرف به وسیله زبانه‌هایی که به هم متصل هستند، روی زمین نصب می‌شوند. این نوع کفپوش‌ها پس از نصب نیز قابلیت جابجایی دارند.

کفپوش با استفاده از چسب روی سطح زیرین می‌چسبد و فقط یک‌بار قابلیت نصب دارد.  به تازگی کفپوش‌های چسب‌دار نیز وارد بازار شده‌اند

تفاوت کفپوش و پارکت در جذب رطوبت

میزان مقاوت در برابر آب و جذب رطوبت نیز یکی دیگر از تفاوت‌های این دو محصول می‌باشد. پارکت‌های لمینت به دلیل اینکه از جنس مشتقات چوب تشکیل شده‌اند٬ در برابر رطوبت و آب مقاومت کمی‌ دارند. این در حالی است که کفپوش‌ها به علت اینکه متریال اصلی تشکیل‌دهنده آن‌ها پلاستیک می‌باشد٬ مقاومت بیشتری نسبت به آب دارند.

بدیهی است مشتقات چوب از جمله پارکت لمینت در برابر رطوبت به شدت آسیب می‌بینند و مناسب نصب در سرویس های بهداشتی نیستند. البته لمینت های با کیفیت، دارای دو لایه محافظ هستند و عایق بندی و چسب کاری شده اند ولی بهتر است مشتقات چوب را از رطوبت حفظ کرد. به طور کلی فراورده ها و محصولاتی که در تهیه آن از چوب یا مشتقات آن استفاده می شود نباید در معرض آب و رطوبت باشند. لایه محافظ رویه پارکت نمی تواند از پوسیدگی یا باد کردگی پارکت لمینت جلوگیری کند. مهم ترین فرق کفپوش و پارکت در میزان جذب رطوبت است.

تفاوت ظاهری کفپوش وپارکت لمینت

پارکت لمینت شبیه قطعه‌ای چوب سخت است که همین موضوع موجب شده تا جزئیات زیادی از جمله طرح، رنگ و بافت در آن به صورت واضح مشخص باشد. این در حالی است که کفپوش پی وی سی به دلیل جنس پلاستیکی که دارد٬ ظاهری نرم و منعطف داشته و صدای کمتری نسبت به لمینت ایجاد می‌کند.

خرید پارکت لمینت

تفاوت کفپوش و پارکت از لحاظ خراشیدگی

در تولید لمینت از یک لایه محافظتی اکسید آلومینیوم استفاده می شود که مقاومت و استحکام آن را در برابر خراشیدگی و جسم نوک تیز بیشتر می کند. سایش و فرسایش لمینت نسبت به کفپوش  بسیار کمتر است در صورتی که کفپوش  بسیار حساس تر است. لمینت طول عمر بیشتری دارد و به لحاظ زیبایی یکی از برترین انتخاب ها برای تغییر دکوراسیون است.

این موارد را می توان مهم ترین تفاوت کفپوش و پارکت به حساب آورد اما هیچ کدام از این تفاوت ها نمی تواند موجب برتری یکی بر دیگری شود. موقع خرید کفپوش، چه پی وی سی و چه پارکت، بهتر است جمیع موارد را در نظر بگیرید. ما رنگین دکور آماده ارایه انواع کفپوش و پارکت به شما عزیزان هستیم.

خرید کفپوش و پارکت لمینت از رنگبن دکور

یکی از تصمیم‌های هوشمندانه که می‌توانید در زندگی روزمره‌تان بگیرید، خرید یک کفپوش جدید است. اما چگونه بهترین انتخاب را برای خانه، محل کار یا هر فضای دیگری که نیاز به زیبایی، راحتی و دوام دارد، انجام دهید؟ جواب ساده است: با خرید از رنگین دکور  

ما به شما راهنمایی می‌کنیم تا انتخابی آگاهانه داشته باشید و بتوانید بر اساس نیازها و سلیقه‌ی خود، کفپوشی را که بهترین متناسب با محیط خود است، بیابید. در وبسایت ما از مشخصه‌های مهم از جمله جنس، طرح، نگهداری و هزینه را بررسی می‌کنید تا شما انتخاب دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی

و در آخر ما درباره تفاوت کفپوش و پارکت لمینت  از نظر ظاهری و خراشیدگی و نصب و در برابر رطوبت توضیحات کاملی برای شما ارائه دادیم ولی برای خرید پارکت لمینت و کفپوش بستگی به علاقه و سلیقه خودتان دارد و در نهایت اگر انتخاب کردید که برای خرید چه محصولی مد نظرتان است میتوانید از سایت ما دیدن کنید و سوالی داشته باشید با تماس با تیم رنگین دکور با متخصصین ما مشاوره داشته باشید تا در خرید به مشکل برنخورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *